Regulamin wypożyczania sprzętu komputerowego w Szkole Podstawowej im. Szarych Szeregów w Płochocinie, w ramach zdalnego nauczania - program „Zdalna szkoła+” (wsparcie dla rodzin wielodzietnych) Regulamin - pdf
OŚWIADCZENIE RODZICA / OPIEKUNA PRAWNEGO DZIECKA UCZĘSZCZAJĄCEGO DO SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. SZARYCH SZEREGÓW W PŁOCHOCINIE PODCZAS EPIDEMII COVID-19 Terminy konsultacji dla uczniów klas VIII
Uczniowie są zobowiązani do powiadomienia nauczyciela o chęci uczestniczenia w konsultacjach. W przypadku większej ilości uczniów chętnych do wzięcia udziału w konsultacjach nauczyciel prowadzący wskaże godzinę przyjścia na zajęcia. Nauka zdalna
INFORMACJA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH PODCZAS ZDALNEGO NAUCZANIA Szanowni Państwo, W związku z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. poz. 493), które reguluje realizacji zajęć szkolnych w formie pracy zdalnej, uprzejmie informujemy, że: Szkoła Podstawowa im. Szarych Szeregów w Płochocinie, ul. Lipowa 3, 05-860 Płochocin, zgodnie z powyższym Rozporządzeniem oraz Zarządzeniem Dyrekcji Szkoły od dnia 25.03.2020r. wprowadziła formę zdalnego nauczania w postaci: 1. dziennika elektronicznego 2. maili służbowych 3. Microsoft 365 Education, kanał Teams Aby umożliwić uczniom korzystanie z wyżej wymienionych narzędzi, zostały utworzone konta indywidualne na podstawie adresów mailowych podanych na początku roku szkolnego przez rodziców i opiekunów prawnych, w celu realizacji obowiązków nauczania za pomocą dziennika elektronicznego. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 35 Ustawy o prawie oświaty w związku z art. 6 ust. 1 lit. e RODO, w ramach nauczania zdalnego obejmuje: - imię i nazwisko ucznia oraz jego login - adres mailowy wskazany przez rodzica/ prawnego opiekuna w dzienniku elektronicznym - materiały i dokumenty przesłane za pomocą wyżej wymienionych form zdalnego nauczania Podanie danych osobowych w celu realizacji nauczania zdalnego jest wymogiem ustawowym. Dane osobowe podopiecznych placówki będą przechowywane przez okres nauki i uczęszczania do placówki oświaty, jak również po tym czasie przez okres wskazany w przepisach szczególnych. Informujemy, że oprócz wyżej wymienionych danych, możliwe jest przetwarzanie danych, które wynikają z kształcenia na odległość za pośrednictwem zdalnych środków nauczania, które nie wynikają bezpośrednio z celu przetwarzania założonego przez Administratora Danych Osobowych, takie jak identyfikacja numeru IP, geolokalizacja oraz inne dane zgodnie z zasadami licencji korzystania z usługi Microsoft 365 Education. Więcej informacji o zasadach przetwarzania danych oraz oświadczenie firmy Microsoft o przetwarzaniu danych osobowych, znajdą Państwo na stronie https://privacy.microsoft.com/pl-pl/privacystatement: „W przypadku produktów firmy Microsoft dostarczanych przez szkoły podstawowe i średnie, w tym Microsoft 365 Education, firma Microsoft: • Nie będzie gromadzić ani używać danych osobowych uczniów innych niż niezbędne na potrzeby edukacji/administracji. • Nie będzie sprzedawać ani nie wypożyczać danych osobowych uczniów. • Nie będzie używać ani udostępniać danych osobowych uczniów do reklam czy podobnych celów komercyjnych, takich jak kierowanie reklam do uczniów na podstawie profilowania. • Nie będzie tworzyć osobistych profilów uczniów innych niż niezbędne na potrzeby edukacji/administracji albo na które zgodę wyrazili rodzice, opiekunowie lub uczniowie o odpowiednim wieku. • Będzie wymagać, aby dostawcy naszej firmy, którym będą udostępniane dane osobowe uczniów na potrzeby świadczenia usług edukacyjnych (jeśli dotyczy), zobowiązali się do zastosowania tych samych zasad dotyczących danych osobowych uczniów.” Zgodnie z obowiązującymi przepisami, posiadają Państwo prawo: dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, poprawiania, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych, wniesienia sprzeciwu, prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych, jeśli uznają Państwo, że przetwarzania danych osobowych narusza przepisy RODO. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, który nadzoruje prawidłowość przetwarzania danych osobowych, dlatego wszelkie sprawy dotyczące przetwarzania danych osobowych prosimy wysyłać na adres: iod@bo.ozarow-mazowiecki.pl Dodatkowa informacja od Inspektora Ochrony Danych Osobowych: W związku zaistniałą sytuacją czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, Dyrekcja Szkoły w porozumieniu z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych dokłada wszelkich starań, aby w trybie natychmiastowym wybrać takie środki i metody nauczania, które będą skuteczne oraz bezpieczne, także w kontekście ochrony danych osobowych. Chcąc zapewnić uczniom najlepszą edukację na odległość, będziemy na bieżąco monitorować i zmieniać dotychczasowe rozwiązania, zgodnie z zaleceniami wydawanymi na bieżąco przez Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Urząd Ochrony Danych Osobowych. Z poważaniem, Dyrekcja Szkoły INFORMACJA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM DANYCH OSOBOWYCH PODCZAS ZDALNEGO NAUCZANIA Dyżury
Szanowni Rodzice i Drodzy Uczniowie W związku z nietypową sytuacją w jakiej się znaleźliśmy w związku z epidemią COVID-19 musimy wszyscy zostać w domu. Natomiast możemy kontaktować się online. Jeżeli ktoś ma ochotę porozmawiać, podzielić się swoimi problemami, radościami, omówić sprawy formalne związane z dokumentacją psychologiczno-pedagogiczną, kontaktów z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną zapraszam do kontaktu w godzinach 14.00-16.00. Mój mail: spplochocin.pedagog @gmail.com. Jestem również dostępna poprzez dziennik elektroniczny Vulcan Pozdrawiam Agnieszka Kozłowska-Nagat pedagog szkolny Szanowni Rodzice! W związku z uruchomieniem w naszej szkole zdalnego nauczania w usłudze Office 365, przesyłamy Państwu login i hasło do systemu. Celem zalogowania do aplikacji, należy wejść na stronę: https://www.office.com a następnie wpisać otrzymany login i hasło. W trakcie pierwszego logowania system wymusi na Państwu zmianę hasła, które należy zapamiętać (zapisać). Po zalogowaniu z dostępnych aplikacji należy wybrać TEAMS celem instalacji na własnym urządzeniu. TEAMS - instrukcja dla uczniów Zasady bezpiecznego korzystania z internetu w trakcie nauki online - poradnik dla rodziców ZASADY KORZYSTANIA Z INTERNETU W TRAKCIE NAUKI ONLINE DLA UCZNIA 1. Wykorzystuj mądrze telefon, tablet, komputer. 2. Nie podawaj swoich loginów i haseł! 3. Stosuj trudne do odgadnięcia hasła, które są kombinacją liter i cyfr. 4. W trakcie zajęć online zachowuj się jak na prawdziwych lekcjach w szkole: uważnie słuchaj poleceń nauczyciela, rób notatki, nie korzystaj z telefonu, staraj się aby w tym czasie nic Cie nie rozpraszało. 5. Szanuj innych użytkowników internetu. Traktuj ich tak, jak chcesz, żeby oni traktowali Ciebie. 6. Używaj internetu do podtrzymywania znajomości, kontaktuj się z rówieśnikami z klasy pisz, rozmawiaj, ale staraj się nie zawierać nowych znajomości. Bądź ostrożny! Nie ufaj! 7. Korzystając z Internetu przy przygotowywaniu materiałów, zawsze pamiętaj podawaniu źródeł. Sprawdzaj wiarygodność materiałów, korzystaj z zaufanych stron. 8. Unikaj pobierania programów z nieoficjalnych stron. Filmy czy muzykę pobieraj z legalnych źródeł. 9. Nie otwieraj linków na komunikatorze od nieznajomych. 10. Nie spędzaj całego wolnego czasu przy komputerze. Ustal sobie jakiś limit czasu, który poświęcasz komputerowi i staraj się go nie przekraczać. 11. Nie podawaj w sieci danych osobowych, nie wysyłaj swoich zdjęć.
DRODZY UCZNIOWIE I RODZICE!
W okresie zdalnego nauczania, zawieszone są moje konsultacje na terenie szkoły. Kontakt za mną jest jednak możliwy za pośrednictwem telefonu oraz adresu e-mailowego, jak również poprzez dziennik elektroniczny. W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu. Proszę wysłać do mnie e-maila i podać swój numer telefoniczny, oddzwonię. Mój adres e-mail: psychologplochocin@gmail.com Ewa Wójcik, psycholog szkolny Informacje dla uczniów Epidemia koronawirusa kryzysem sytuacyjnym... Kiedy dziecko uczy się najchętniej i dlaczego wtedy? Drodzy Rodzice, od poniedziałku 23 marca 2020 r. uruchamiamy dla Państwa telefon informacyjny, dzięki któremu będą Państwo mogli na bieżąco zgłaszać problemy związane ze zdalnym nauczaniem Telefon będzie czynny w godzinach 8.00 – 16.00 Numer tel. 501-190-162 Jak stworzyć dziecku idealne zatem i higieniczne warunki do nauki w domu? Apel Mazowieckiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych Mazowiecki Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny wystosował apel do rodziców/opiekunów prawnych w związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych w dniach 12 – 25 marca 2020 r. W związku z nasileniem zachorowań na COVID-19 decyzją Ministra Edukacji Narodowej od 12 do 25 marca 2020 r. zawieszone zostały zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych (publicznych i niepublicznych). Działanie to ma na celu ograniczenie rozprzestrzeniania się zakażenia koronawirusem. W związku z powyższym oraz sygnałami zgłaszanymi do stacji sanitarno-epidemiologicznych o sytuacjach niewłaściwego zachowania Mazowiecki Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny apeluje, o: - dopilnowanie, aby ze względu na bezpieczeństwo zdrowotne, dzieci i młodzież w tym okresie pozostały w domu, nie przemieszczały się, ograniczyły przebywanie w miejscach publicznych, gdzie mogą być duże skupiska ludzi (komunikacja publiczna, centra handlowe, kluby, itp.), - zwrócenie uwagi na możliwość organizowania przez uczniów spotkań towarzyskich (tzw. „koronaparty”, „domówek” itp.) i zakazanie swoim dzieciom spędzania czasu wolnego w takiej formie, - przestrzeganie zasad higieny osobistej (w tym higieny kaszlu i kichania oraz czystości rąk), a także systematycznego sprzątania i czystości pomieszczeń gospodarstwa domowego, - stosowanie się do zaleceń Ministerstwa Zdrowia i Głównego Inspektora Sanitarnego, - śledzenie na bieżąco komunikatów Głównego Inspektora Sanitarnego, Ministerstwa Zdrowia i Ministerstwa Edukacji Narodowej o sytuacji epidemiologicznej w kraju. Strona internetowa Szanowni Państwo, Zamknięcie placówek oświatowych nie wpływa na zmianę kalendarza roku szkolnego. W związku z powyższym sposób i zasady rekrutacji do Żłobka Miejskiego, przedszkoli oraz szkół podstawowych są obowiązujące. Rodzice składają wniosek rekrutacyjny do 31 marca 2020 r., Rekrutacja do przedszkola oraz szkoły podstawowej jest przeprowadzona w oparciu o elektroniczny system, zatem wniosek w każdym momencie rodzic ma możliwość złożyć co jest warunkiem koniecznym. System jest powiązany z narzędziem Profilu Zaufanego, który jest gwarantem weryfikacji tożsamości. W dziale aktualności systemu rekrutacji jest dostępny artykuł pt. „Jak podpisać wniosek profilem zaufanym”, zapoznajcie się, jeśli rodzice wykonają opisane w artykule czynności, wnioski zostaną prawidłowo podpisane. Na potwierdzenie złożenia elektronicznego podpisu zostanie przesłana wiadomość e-mail (na adres e-mail matki i ojca dziecka). W przypadku rekrutacji „papierowej” do Żłobka Miejskiego, jak również wniosków do przedszkola oraz szkoły podstawowej, rodzice będą mogli złożyć od dnia kiedy placówka będzie czynna. Dołożymy wszelkich starań aby wnioski rodziców były zweryfikowane jak najszybciej. Sytuacja w której się znaleźliśmy jest dla Nas wszystkich dynamiczna, placówki oświatowe będę zamknięte do dnia 25.03.2020 roku włącznie. Jeśli sytuacja ulegnie zmianie będziemy Państwa na bieżąco informować. W razie pytań, zachęcamy do kontaktu z Biurem Oświaty od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30 tel. 22-721-28-23 https://ozarow-mazowiecki.pl/2020/03/14/informacja-dot-rekrutacji-do-szkol-i-przedszkoli-w-gminie-ozarow-mazowiecki/ W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych zachęcamy Państwa do angażowania i motywowania dzieci do samodzielnej pracy w domu. Poniżej zamieszczamy linki do portali czy serwisów z których można korzystać w okresie zawieszenia zajęć. Materiały edukacyjne – polecane platformy, strony i serwisy internetowe 1. Epodreczniki.pl 2. Podręcznik internetowy „Włącz Polskę!” 3. Portal lektury.gov.pl 4. Strona Centrum Nauki Kopernik 5. Portale edukacyjne IPN: Portal edukacyjny Instytutu Pamięci Narodowej i Serwis IPN Przystanek historia 6. Serwis Ninateka 7. Serwis Muzykoteka Szkolna 8. Biblioteka Cyfrowa Polona" 9. Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji 10. Serwis Telewizji Polskiej 11. Serwis Polskie Radio Dzieciom Ósmoklasistów zapraszamy do odwiedzenia strony Centralnej Komisji Egzaminacyjnej: https://cke.gov.pl gdzie od dnia dzisiejszego zostały uruchomione zestawy zadań powtórkowych do egzaminu. Wszystkim naszym uczniom życzymy owocnej pracy! Zawieszenie zajęć dydaktyczno-wychowawczych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych
|